Dan Zarella, egy igen olvasott amerikai közösségi média kommunikációs szakember nemrég publikált egy cikket, illetve infografikát arról, hogy mikor és hogyan érdemes a Twitteren üzenetet publikálni, hogy a lehető legnagyobb átkattintási (CTR) arányt érjük el.
A CTR értéket úgy határozta meg, hogy megnézte, hogy egy adott Twitter üzenetben lévő linkre hányan kattintottak, és ezt az értéket elosztotta a vizsgált Twitter üzenethez tartozó adott Twitter fiókhoz tartozó követői számmal.
Dan Zarella megfigyelései alapján az alábbi legfontosabb tényeket publikálta:
- 200 ezer linket is tartalmazó Twitter üzenetet vizsgálva, úgy tűnik, hogy a 120-130 karakter hosszúságú Twitter üzenetekben lévő linkekre kattintottak a leggyakrabban;
- 200 ezer linket is tartalmazó Twitter üzenetet vizsgálva, úgy tűnik, hogy a Twitter üzenetek hosszának kb. 25%-a környékén lévő linkekre kattintottak a leggyakrabban;
- 20 sok követővel rendelkező Twitter fiók linket is tartalmazó üzeneteit vizsgálva úgy tűnik, hogy minél gyakoribb a kommunikáció, annál kisebb az átkattintási arány;
- bizonyos szavak jelenléte esetén kimutathatóan nagyobb volt az átkattintási arány ("via", "@", "RT", "Please"), és egyes szavak jelenléte esetén kisebb volt az átkattintási arány ("Marketing" "@AddThis");
- 200 ezer linket is tartalmazó Twitter üzenetet vizsgálva, úgy tűnik, hogy több igét és határozószót, azaz az ige által kifejezett cselekvés, történés vagy állapot körülményeinek pontosítására szolgáló szót érdemes használni;
- úgy tűnik, hogy érdemes pénteken és hétvégén Twitter üzenetet küldeni;
- a napszakokat tekintve érdemes a délutáni-esti időszakra koncentrálni az üzenetküldést.
Forrás: Dan Zarella blogja
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése