• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2012-01-01

Magyar Facebook helyzetkép 2011 végén


A magyar Facebook felhasználók száma 2011. végén meghaladta a 3,75 millió főt és ezzel a 40. legtöbb Facebook felhasználóval rendelkező ország – a Facebook statisztikákat publikáló cseh Socialbakers.com szerint.

A Facebook 3,75 milliós magyar tábora még mindig elmard az iwiw médiaajánlatában szereplő 4,7 milliós regisztrált felhasználói számhoz képest, azonban a Facebook magyar regisztrált felhasználóinak a száma 2009. november eleje óta 2011. december végéig – alig több mint két év alatt – körülbelül 430 ezer főről 3,75 millió főre nőtt! Az utóbbi fél évben valamivel kevesebb mint négyszázezer fővel nőtt a magyar Facebook felhasználók száma.

Forrás: Socialbakers.com

A Facebook-iWiW-Index-YouTube magyarországi látogatottsági erőviszonyait a Google Trends alábbi, a négy szolgáltatás napi egyedi látogatószámát ábrázoló grafikonja szemlélteti. Jól látható, hogy a Facebook napi magyar látogatói száma tavaly októberben haladta meg az iwiw napi magyar látogatói számát. Szembetűnő különbség a Google DoubleClick Ad Planner oldalán, hogy míg a Facebook-on egy átlagos látogatás során a magyar látogatók 21:40 percet, addig az iwiw-en kevesebb mint fele annyit, 9:50 percet töltenek el.

Forrás: Google Trends

A Socialbakers.com további magyar vonatkozású adatai:
  • nemzetközi összehasonlításban, a regisztrált felhasználók száma alapján maradtunk a 40. legnépesebb nemzet – Hong Kong után, Vietnámot megelőzve;
  • a magyar lakosság 37,54 %-a, az internet hozzáféréssel rendelkező magyarok 60,74 %-a regisztrált Facebook felhasználó;
  • az átlagos CPC érték 0,15 USD, az átlagos CPM érték 0,07 USD (CPC = cost per click, azaz kattintásonkénti költség; CPM = cost per mille, azaz ezer megjelenésre jutó költség);
  • a magyar felhasználók 52%-a nő, 48%-a férfi - ez az arány az elmúlt hónapokhoz képest nem változott, stabilizálódni látszik;
  • a magyar felhasználók korosztály szerinti megoszlása: 17%-a 13-17 év közötti, 24%-a a 18-24 év közötti, 25 %-a a 25-34 év közötti, 18%-a a 35-44 év közötti, 15%-a pedig a 45 éven felüli korosztályba tartozik;
  • az utóbbi 3 hónapban legnagyobb számban a 35-44 , a 25-34, valamint a 18-24 éves felhasználók száma nőtt.

A legtöbb rajongóval/követővel rendelkező 10 magyar Facebook oldal 2011 végén:
Forrás: Socialbakers.com
Magasan vezeti a magyar Facebook oldalak rajongói/követői számok szerinti listáját az Extreme Silver ékszer nagykereskedés webáruháza, több mint 900 ezer követővel. Körülbelül félmillió követővel rendelkezik a Túró Rudi oldala, alig lemaradva harmadik helyezett a McDonald's "Mekizni jó!" oldala. Negyedik és ötödik a majd négyszázezer Facebook követővel rendelkező Showder Klub és az utazom.com. A hatodik legtöbb követővel rendelkező oldal az "Állatbolondok társasága", több mint 360 ezer követővel. Hetedik a Drukka.hu, egy "új generációs közösségi oldal", ahol felhasználóik a Drukka.hu partnereitől kapott ajándék sorsjegyeken értékes nyereményeket nyerhetnek. A 8-9-10 helyen, szinte fej-fej mellett a Rádió1, a Milka csokoládé, valamint a MyPromo.hu Facebook oldalai osztoznak, közel 320-326 ezres követői táborral.

A Facebook geolokációs szolgáltatása a Facebook Places legtöbb bejelentkezést generáló magyar vonatkozású „helyei”, ahol a legtöbben jelentkeztek be:
- Budapest International Airport: 10137 bejelentkezés
- Budapest: 6744 bejelentkezés
- Budapest Airport: 6428 bejelentkezés
- Aréna Pláza: 6398 bejelentkezés
- Ötkert: 2929 bejelentkezés

A fenti adatokból jól látható, hogy itthon a Facebook ezen szolgáltatását alig ismerik, és alig használják… hasonló módon a többi geolokációs szolgáltatáshoz, mint pl. a Foursquare.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.