• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2013-07-08

7%-kal nőtt a magyar aktív Facebook felhasználók száma 2013 első félévében

2013 első félévében 7 százalékkal, 4,3 millióról 4,6 millió főre nőtt a magyar aktív Facebook felhasználók száma - derül ki a Facebook hirdetési platformjának adatbázisából. Ez a szám igen jelentősnek mondható, ha figyelembe vesszük, hogy Magyarországon a valaha internetezők aránya a lakosság teljes számához képest körülbelül 71%, azaz körülbelül 7,1 millió fő - így gyakorlatilag a Magyarországon valaha internetezők közel kétharmada a Facebook aktív felhasználója

A magyar Facebook felhasználók számának növekedése 2011. vége óta szinte lineárisan nő: 2011 végén meghaladta a 3,75 millió főt, 2012 végén megközelítőleg 4,3 millió fő, 2013 első félévének végén pedig 4,6 millió fő volt.



Magyar vonatkozású Facebook adatok 2013 első felének végéről:
  • a magyar lakosság közel 46%-a regisztrált Facebook felhasználó;
  • a magyar Facebook felhasználók 47,8%-a (2,2 millió fő) már mobilkészülékről is használja a Facebook-ot - több mint háromnegyedük (77,1%) Android mobil operációs rendszeren keresztül, 16,9%-a az Apple iOS rendszerén keresztül, 6% pedig egyéb mobil operációs rendszeren keresztül éri el a szolgáltatást;
  • a magyar felhasználók 52%-a nő, 48%-a férfi - ez az arány 2011-hez képest gyakorlatilag nem változott, stabilizálódni látszik;
  • a magyar felhasználók korosztály szerinti megoszlása:
    • 13% a 13-17 év közötti korosztályba tartozik;
    • 23% a 18-24 év közötti korosztályba tartozik;
    • 24 % a 25-34 év közötti korosztályba tartozik;
    • 20% a 35-44 év közötti korosztályba tartozik;
    • 20% a 45 éven felüliek korosztályába tartozik.
Forrás: SocialTimes.hu

  • az átlagos CPC érték 0,1 USD, az átlagos CPM érték 0,02 USD (CPC = cost per click, azaz kattintásonkénti költség; CPM = cost per mille, azaz ezer megjelenésre jutó költség);
  • nemzetközi összehasonlításban, a regisztrált felhasználók száma alapján maradtunk a 43. legnépesebb nemzet – Görögország után, Hong Kongot megelőzve;
  • sajnos a magyar felhasználók családi állapotára vonatkozó kapcsolati adatok, illetve az iskolai végzettségi adatok gyakorlatilag értékelhetetlenek a nagyarányú adathiány miatt (ezt általában az okozza, ha egy adott felhasználó nem ad meg adatokat - azok megadása nem kötelező.).

A legtöbb követővel rendelkező top 10 magyar oldal ranglistái 2011 év vége és 2013 év közepe között jócskán átalakultak - igaz az indián neves Facebook alkalmazásáról elhíresült "Extreme Silver" és a "Túró Rudi" végig megőrizték 1-2. helyüket, valamint a Norbi Update oldal is végig szerepelt a top 10-es listákon, 2012 végén és 2013 közepén az előkelő harmadik helyen:
Forrás: a Socialbakers.com és a SocialTimes.hu vonatkozó statisztikái

A Facebook geolokációs szolgáltatása (check-in) az alábbi magyar vonatkozású helyeken volt a legnépszerűbb 2013 közepén:

OldalCheck-in(±)Itt járt(±)SocialRate
1Budapest Liszt Ferenc International AirportHungaryLocal business30.2703868.497752
2Coke Club, SiófokHungaryClub2.6743820.1901868
3ÖtkertHungaryClub11.7283349.9681574
4Aréna PlazaHungaryShopping/retail21.03332113.3141365
5WestEnd City CenterHungaryRetail and consumer merchandise20.16530100.8051795
6Fővárosi Állat- és NövénykertHungarySports/recreation/activities5.0972759.87435212
7Cafe del RioHungaryClub755245.2841757
8HellobabybarHungaryBar794184.3301135
9Tisza DOKKHungarySports/recreation/activities800178.50116011
10Aquaworld Budapest - Ramada ResortHungarySpas/beauty/personal care1.3841612.310799

Forrás
: SocialTimes.hu


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.