A Nielsen több mint 800 ezer Facebook felhasználóra és 14 márka hirdetéseire kiterjedő friss kutatása szerint jelentősen nőtt a reklámok visszaidézettségi szintje (recall), ismertsége (awareness), és a hatásukra bekövetkező vásárlási szándék (purchase intent), ha a közösségi oldalakon elhelyezett hirdetés megjelenítette azokat az ismerősöket, barátokat, akik követői (fan) lettek a márkának, vagy „belájkolták” az adott hirdetést.
Ezek a reklámhatékonyság mérőszámok tovább nőnek, ha egy adott hirdetés ún. „organikus” közösségi támogatással is kiegészül, például, ha egy adott felhasználó hírfolyamában megjelenik egy hírblokk (lásd a 3. ábrát lent), hogy az adott felhasználó egyik (vagy több) ismerőse, barátja követői lettek az adott márkának.
Röviden, a fizetett médiát (jelen esetben egy fizetett hirdetést) jelentősen hatékonyabbá teszi az ún. „earned” média, ahol a közösség tagjai „reklámoznak” egy adott márkát, például az adott márka követésével, reklámjának „belájkolásával”, azaz nekik tetsző elemként való megjelölésével. Azok közül, akik csak az egyszerű hirdetéseket látták, csak 10%-uk tudott visszaemlékezni a hirdetésre, de azok közül, akik ún. „organikus” közösségi támogatással is kiegészített hirdetést látták, azoknak 16%-a emlékezett a hirdetésre. Ami még meglepőbb, hogy a vásárlási szándék megnégyszereződött: 2%-ról 8 %-ra azoknál, akik nem csupán az egyszerű hirdetéseket látták, hanem „organikus” közösségi támogatással is kiegészített hirdetési formátumot is.
Ez is megerősíti azt a már korábban több kutatás során bebizonyosodott tényt, hogy a közösségi oldalakon lévő ismerősi/baráti körök milyen erős befolyásoló tényezők lehetnek az egyénre egy adott márkával kapcsolatos értékítélet kialakítása során.
Aki további információt szeretne az earned/paid média kifejezésekről, annak ajánlom a Forrester Research ezzel kapcsolatos írását.
Röviden, a fizetett médiát (jelen esetben egy fizetett hirdetést) jelentősen hatékonyabbá teszi az ún. „earned” média, ahol a közösség tagjai „reklámoznak” egy adott márkát, például az adott márka követésével, reklámjának „belájkolásával”, azaz nekik tetsző elemként való megjelölésével. Azok közül, akik csak az egyszerű hirdetéseket látták, csak 10%-uk tudott visszaemlékezni a hirdetésre, de azok közül, akik ún. „organikus” közösségi támogatással is kiegészített hirdetést látták, azoknak 16%-a emlékezett a hirdetésre. Ami még meglepőbb, hogy a vásárlási szándék megnégyszereződött: 2%-ról 8 %-ra azoknál, akik nem csupán az egyszerű hirdetéseket látták, hanem „organikus” közösségi támogatással is kiegészített hirdetési formátumot is.
Ez is megerősíti azt a már korábban több kutatás során bebizonyosodott tényt, hogy a közösségi oldalakon lévő ismerősi/baráti körök milyen erős befolyásoló tényezők lehetnek az egyénre egy adott márkával kapcsolatos értékítélet kialakítása során.
Aki további információt szeretne az earned/paid média kifejezésekről, annak ajánlom a Forrester Research ezzel kapcsolatos írását.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése