A nagy múltú amerikai motorgyár, a Harley Davidson a közösségi média közösségszervező erejét hívta segítségül egyik legújabb marketing kampányának kigondolása, megtervezése és megvalósítása érdekében. A kampány lényege, hogy több közösségi média csatornán keresztül (Facebook, Twitter, YouTube) képeket küldhetnek el a Harley Davidson-os motorosok motorjukról (és magukról) – így döntve meg a sokakban élő negatív sztereotípiákat.
A kampány hipotézise, hogy a fényképeket beküldő „átlag” emberek fotóit látva, az eddig esetleg a Harley Davidson-os figurákkal szemben negatív sztereotípiákat tápláló emberek reálisabb képet fognak alkotni a márkáról és az ahhoz tartozó motoros közösségről, így csökken a márkával kapcsolatos esetleges negatív érzés mértéke.
A kampány hipotézise, hogy a fényképeket beküldő „átlag” emberek fotóit látva, az eddig esetleg a Harley Davidson-os figurákkal szemben negatív sztereotípiákat tápláló emberek reálisabb képet fognak alkotni a márkáról és az ahhoz tartozó motoros közösségről, így csökken a márkával kapcsolatos esetleges negatív érzés mértéke.
Már a kampány gondolata is a közösségi médiumokon keresztül szerveződő közösség egyik tagjának, Harold Chase-nek köszönhető. A kampány ötlet kigondolását ugyanis nem a Harley Davidson-on vagy annak egyik reklámügynökségén belül agyalták ki, hanem az angol szakzsargonban crowdsourcing-nak nevezett, a közösségi média párbeszédteremtő képességének egyik legsikeresebb felhasználási lehetőségén keresztül született meg. (Az angol crowdsourcing elnevezés leginkább csoportos ötletelésnek fordítható.) A Harley Davidson feldobta a témát… a közösség ötletelt, majd a cég a közösség szavazatainak figyelembevételével kiválasztotta az ötletet.
A kampányról készült YouTube videó:
A kampány céges oldala:
http://www.harley-davidson.com/en_US/Content/Pages/dark-custom/stereotypical-harley.html
Forrás: Adweek.com
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése