A 2005-ös indulása óta a világ legismertebb és leglátogatottabb videómegosztó szolgáltatójává fejlődött. A 2006 októbere óta a Google érdekeltségű cég szolgáltatása vitathatatlan piacvezetővé vált: jelenleg naponta több százmillió videó filmet néznek meg a YouTube-on keresztül és több százezer filmet töltenek fel. Percenként 20 órányi videó film kerül feltöltésre a felhasználók által. Az átlagos felhasználó 18-55 év közötti férfi vagy nő (egyenlő a nemek eloszlása). A felhasználók 51%-a legalább heti egy alkalommal meglátogatja az oldalt, és a 18-34 éves felhasználók 52%-a gyakran oszt meg barátaival vagy kollégáival filmeket.1
A Sysomos 2009 július-december között mintegy 2,5 millió YouTube videót vizsgált meg. A vizsgálat főbb eredményei:
- a megvizsgált videók 31%-a zenei témájú volt, 15%-a valamilyen más szórakoztató jellegű vi-deó, 11%-a pedig emberekkel, illetve blogokkal szóló videó:
- nincs egyértelmű korreláció egy adott videó tetszési indexe (rating) és a nézettségi szint kö-zött (views), azonban a 4-5 tetszési indexű videók általában alacsonyabb nézettségűek, mint a 2-3 tetszési indexű videók;
- az átlagos videó hosszúsága 4 perc 12 másodperc;
- a vizsgált videók átlagos nézettségi száma 99160;
- a kisebb tekintéllyel rendelkező blogok gyakran kapcsolódnak zenei vagy szórakoztatóipari videókhoz, a tekintélyesebb bloggerek nagyobb valószínűséggel kapcsolódnak hír vagy politikai tartalmú videókhoz;
- a 20-35 év közötti bloggerek a legaktívabbak a videók blogbejegyzéseikbe történő beillesztésében és belinkelésében;
- a felhasználók korösszetétele:
- a különböző korcsoportok videó fogyasztási preferenciája:
- a YouTube látogatottságának régiók szerinti megoszlása:
- a különböző típusú YouTube videók főbb jellemzői:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése