• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2010-03-23

Az USA-ban trónkövetelő, itthon a 14. leglátogatottabb a Facebook

2010. március közepén a közismert amerikai piackutató cég, a Hitwise bejelentette, hogy az USA-ban a Facebook látogatottsága meghaladta az eddig legnépszerűbb és egyeduralkodó szolgáltatást, a Google keresőszolgáltatását. (Először 2009 karácsony estéjén, 2010. újév napján, és március 6-7. hétvégéjén volt nagyobb a Facebook látogatottsága az addig piacvezető Google keresőszolgáltatásnak.) Az amerikai piacon tehát úgy tűnik, hogy a legjelentősebb közösségi médium megelőzte az addig piacvezető keresőszolgáltatást, 14%-át adva a 6-7-i hétvége összes internet látogatásának.

A svéd internetfigyelő és elemző cég, a Pingdom érdekes cikket jelentette meg ezzel kapcsolatban „Facebook may have surpassed Google in the US, but what about other countries?” címmel, amelyben összehasonlította a Facebook, illetve Google keresőszolgáltatásának a piaci pozícióját a világ 20 legtöbb internet felhasználóval rendelkező országban.

Egyértelműen látható az eredményekből, hogy bár a vizsgált 20 országban a Google keresőszolgáltatása legalább a 4. leginkább látogatott szolgáltatás, a Facebook messze nem rendelkezik ilyen biztos piaci pozíciókkal a vizsgált piacokon. (A legtöbb internet felhasználóval rendelkező Kínában pl. a Facebook nincs is az 500 leglátogatottabb oldalak között, míg a Google keresőszolgáltatása a 3. leglátogatottabb honlap, a piacvezető és szintén keresőszolgáltatás, a baidu.com mellet.) A vizsgált 20 országból 14-ben a Google és csupán 2-ben a Facebook a piacvezető.



Figyelembe kell azonban venni, hogy a Facebook csak 2004 óta van a piacon, míg a Google 1998 óta, valamint, hogy a közösségi szolgáltatások fejlődése szinte töretlen. Ha a fenti adatok mellett figyelembe vennénk, hogy a Facebook-on, és az ugyancsak vizsgált Twitter-en kívül még számtalan közösségi honlap él és virul, a közösségi média látogatásgeneráló képessége még jelentősebb értékeket mutatna.

Hazánkban a Google keresőszolgáltatása hosszú ideje piacvezető, azonban 2009 decemberében a Facebook csupán a 14. leglátogatottabb honlap volt a gemiusAudience adatai alapján.


Reblog this post [with Zemanta]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.